facebook | twitter | youtube | mixcloud

The Truth Is Out There

15.10.2015 / Doporučujeme / Petr Gric

akurnik.cz / The Truth Is Out There



Po minulé recenzi na Dark Gamballe a jejich Panoptikaria (můžete  si  přečíst zde) jsem si pro Vás připravil další porci tvrdší hudby a to ne ledajaké. Netvrdím, že se jedná o čistě alternativně směrovanou kapelu, hodící se na akurnik, ovšem odlišovacích znaků od klasických nářezů lze u ostravských The Truth Is Out There („dále jen TTIOT“) pozorovat hodně. 

TTIOT původně vznikl jako boční projekt Hanziho (zpěvák bývalých Crashpoint) a členů kapely PIPI-DUPU. Jak už to ale bývá, z původně myšleného bočního projektu se stal ten hlavní a to někdy kolem roku 2010. 

TTIOT má spoustu odlišovacích znaků, se kterými je nelze škatulkovat do klasického hardcore-u, jelikož už od samého začátku téhle kapely je do klasického nástrojového obsazení vnořena, či zakomponována elektronika, beaty, samply.  Často je tak u této kapely přiřazováno označení elektro-posthardcore. 

Vzhledem k tomu, že už se i ke své historii nejedná o žádné nováčky, z jejich statistik vyplýva, že TTIOT mají odehráno po České republice, Slovensku i Polsku více jak 200 koncertů. A to už dokonce stihli předskakovat velkým kapelám jako Killswitch Engage, Bring Me The Horizon ad. Zároveň se každým rokem stávají stálicí na největších českých festivalech jako jsou např. Rock For People, Brutal Assault, nebo Majáles v Ostravě. 

Po dvou EPčkách The Truth Is Out There a Strange Game, které kapela vydala na vlastní náklady, si na rok 2015 přichystala první regulérní album Lighthouses, o kterém bude v této recenzi řeč. 

Kapela si dala na čas a s albem si hrála, ladila a šperkovala ve studiu HC3. Světlo světa spatřilo 4. září 2015 při křtu desky v ostravském klubu Barrack. Ještě těsně před vydáním TTIOT nadhodili fanouškům ve svém traileru, kde kapela použila jako hudební podklad začátek písničky Thank You For Everything z alba Lighthouses a snažila se vysvětlit změnu, význam alba a dala především najevo, že přijdou velké a jiné věci, než na které jsme byli zvyklí z předchozí tvorby. 

TTIOT kapela dříve přirovnávaná k anglickým Enter Shikari, na albu vyspěla, použila své zkušenosti a po tvůrčí a hudební stránce to jde sakra slyšet. Skladby jsou na albu pestré, opravdu tvrdé i jemné, bez elektroniky tak i s elektronikou. Zdůraznil bych především, že Hanzi zapracoval hodně i na zpěvu a některé pasáže Vám zamotají emoce v hlavě. Osobně jsem se na desku hodně těšil, protože kluci před vydáním alba nasadili na sítě první singl Dying Light, který najdete na albu jako sedmý v pořadí. Jde o hitovku, která některým starším fanouškům mohla přidělat pár dalších vrásek na čele – a to hlavně z důvodu, že Dying Light se dost liší od předchozí tvorby. 

Stejně tak může být tento singl vodítkem pro nové posluchače a věřím, že se tak již stalo. Vždyť už jen podle komentářů je přirovnáváno k velkým jménům, jako jsou Bring Me The Horizon – a to přeci může být bráno jen a jen pozitivně. Kluci tenhle klip natočili v polské Sahaře a místo je to skutečně magické.

Jednoho dne si sbalili fidlátka, naložili to do dodávky i s pomocným týmem a jeli točit klip – a to s rizikem, že jim nevyjde počasí. Na více než pozitivní a v českých luzích a hajích neobvyklý výsledek se můžete podívat ZDE. Délka  alba: 56:02 (s tím, že čas je nastaven odmlkou v MOBYovské Thank You For Everything).

A teď už k samotnému albu. Po otevření samotného digipacku všemu vévodí maják ve vlnách, stejně tak samotnému nosiči, na zadní straně obalu najdete základní informace o albu a seznam skladeb. Postrádám zde alespoň kapsičku na texty, ale neházím hned hůl za přehrávač, kotouč házím do přehrávače. To, co chybí  na obalu, už nechybí v samotné hudbě, už úvodní Indigo najede na „krutopřísné“ tempo. Ač nejsem rodilý anglický mluvčí, zdá se mi, že Hanziho angličtina není špatná a už zde představuje nové, nabité hlasivky.  Indigo střídá první nastartování sportovního sporťáku, chápejte, pohodlná jízda v luxusním Bentley – nic ve zlém proti Limberskému, ale jestli si pustil při své „rozjeté“ jízdě dvojku  What Have We Done, tak se nedivím, že to skončilo, jak skončilo a ve finále si svým arogantním přístupem řekl: What Have We Done. Už úvodní samply dávají vzpomínat na původní tvorbu TTIOT. 

To Lizard Skin už nenechá nikoho na pochybách, že tahle banda chce vážně zamířit do úspěšných vod a daří se jim to sakra dobře. Hitovka č. 1, které to v mezihrách pěkně rozsekává a do toho si to v jemném prozpěvu s hodně ohuštěným chorusem jde až po řev a pasáže z Marilyna Mansona. Vyvážené  polohy a dobrý mix skladeb nechá člověka v klidu vplout do klidnějších ploch Lighthouses. Coincidences se vrací opět do rychlejší polohy a ze skladby jde slyšet, že si kapela vyhrála na podkladech, na tom jak to bude všechno vypadat, aby tenhle „Maják“ měl kompaktní vzhled a především svým světlem dobře navigoval ve vlnách rozbouřeného moře. Tuhle skladbu si umím s klidným svědomím představit ve všech našich rádiích a nikoho to neurazí. 

Hitovka č. II Toxic Soul říká cosi o tom, čím si někdo z členů prošel a furt to v něm sakra je – tohle musíte slyšet. Jedna z nejlepších skladeb celého alba, kde samply skvěle a nenásilně dokreslují celou atmosféru téhle pisničky. Singlovka Dying Light, neboli hitovka č. III zabředává do vod, kde určitě pár původních fanoušků TTIOT si řekne, uf ... ale tenhle song beru jako zlom, zlom toho všeho, že je potřeba jít dál, vyvíjet se. Za mě další pecka. Úvodní rozsekávání těl na kousíčky s hodně nabušenou basou přejde do zřejmě jednoho z nejzpěvnějších refrénů celého alba. Kapela asi věděla, proč tohle bude úvod celého tohoto alba, resp. první vypuštěná lodička na širé a divoké moře. 

Z další Ghost House mám pocit, že příště to TTIOT zkusí ještě do jiné, vážnější hudební roviny. Ale stačí vydržet a opět se dočkáme toho typicky nového xichtu TTIOT.  Za mě osobně největší hitovka. Teď už č. IV. Glassy Eyes, nádherná balada, kde se Hanzi ukazuje jako velká osoba. Hra s barvou hlasu, podklady z Glassy Eyes činí jeden z největších pokladů celého tohoto díla. Rerfén je tak vlezlej, že ho jen tak z hlavy nedostanete ... rozjetej vlak se ne a ne zastavit, ale to udělá třináctiminutová Thank You For Everything, která mi nejvíce připomíná Mobyho někdy kolem devadesátek ... beru spíš tenhle song jako vsuvku a zaplácnutí prostoru, ovšem ne nijak špatně postavenou. 

Hitovka č. V. A Man of His Word tenhle poklad v truhle hezky uzamkne a nechá ho hezky doznít a já mám pocit, že si to musím poslechnout znovu. A to taky udělám. Takže zpátky do tmy na moře a hledat to chtěné světlo z majáku. Ten poklad. TTIOT se pro mě stali jedním z největších překvapení české scény a to právem. Za pár šušní sběratelské cédé. Vše do sebe skvěle zapadá a celé album Vás skvěle navede na správnou cestu. 

Za mě 10/10.

A jak tomu bývá, kapela k CD jezdí i tour, ač v naší zemi je spíše vhodné pojem tour používat u komerčních kapel, TTIOT nabalují ve svém koncertním plánu snad všechna místa po republice. Navštivte buď jejich oficiální bandzone profil http://bandzone.cz/thetruthisoutthere, kde si můžete zdarma poslechnout celé toto album, případně se podívejte do sekce koncerty. 

Nejblíže je teď můžete vidět v sobotu 17.10.2015 ve Velkém Meziříčí na Fajtfest Rumela Party vol. X, nebo také v sobotu 21.11.2015 v Třebíči na Béčku.  

Seznam skladeb: 
1) Indigo 
2) What Have We Done 
3) Lizard Skin 
4) Lighthouses 
5) Coincidences 
6) Toxic Soul 
7) Dying Light 
8) Ghost House 
9) Glassy Eyes 
10) Thank You For Everything 
11) A Man of His Word 







Jako „svou druhou rodinu“ často označují velkomeziříčský letní festival FajtFest. Níže na odkazu se můžete podívat na živé vystoupení z výše zmiňovaného festivalu v roce 2014.


PG (Petr Gric)



Komentáře




SLEDUJTE NÁS

Alternativní kulturník akurnik.cz - hudba, filmy a literatura.
Rozsáhlý kalendář akcí a koncertů, reportáže, doporučení, rozhovory, fotogalerie a videa.

Facebook akurnik.cz Twitter akurnik.cz Youtube akurnik.cz Google+ akurnik.cz RSS akurnik.cz
© 2014-2017 / Kód a design Lukáš Krula (krulis.net)
Veškerý obsah těchto webových stránek podléhá autorským právům a je tak chráněn v souladu se zákonem č. 121/2000 Sb., o právu autorském, v platném znění.